Olin eilen ihan äimistynyt kun totesin aivosolujeni hitauden. Olen hakenut luonnosta kilpparille voikukanlehtiä yms ja kuivannut niitä. Tuoreenakin niitä olen antanut ja välillä sitten salaattia kun en ole ehtinyt/viitsinyt lähteä metsäkeikalle. Salaattia olen myös kasvatellut parvekkeella tai pitänyt vihanneslokerossa, että säilyy pilaantumatta. Joskus on vähän tympinyt lähteä aamulla voikukkia etsimään kun salaatit on loppu. Kilpparin ruoka-aika kun on aamulla. Eilen sitten älysin, että myös voikukanlehtiä voi säilyttää vihanneslokerossa niin on aamuksi valmiina. Että ihminen voikin olla täystollo kun ei kahteen vuoteen voi tuollaista älytä. Säilyyhän ne voikukat ihan yhtä hyvin siellä jääkaapissa kuin salaatitkin, tai paremminkin. Pakastaakin niitä tietysti voi, mutta pakastin on varattu siilin matosille ja mun ruuille. Kilpparille kuivaan noita lehtiä talveksi ja tuoreruokaahan ei sitten paljon kulukaan kun kilppari horrostaa useamman kuukauden.