Olen aamulla äärettömän hidas,  jos ei ole mitään ohjelmaa tiedossa. Niinpä olin yöpukeissa vielä klo 11 aikoihin, kun tuttava soitti ja kutsui kesäkeitolle. Aamutoimien jälkeen olin valmis lähtemään. Muistin kuitenkin, että toinen tuttava täyttää 80 vuotta tänään. Omatekoinen kortti mukaan ja kukkakaupan kautta matkaan. Vein kukkapuskan päivänsankarin portaille ja ajelin syömään kesäkeittoa. Jonkin ajan kuluttua puhelin soi ja kutsuttiin synttärikahveille. Eipä tarvinnut itse laittaa kotona mitään ruokaa. Illemmalla olen istuskellut parvekkeella lukemassa ja välillä tehnyt salomoninsolmuhuivia. Aurinkoisen päivän jälkeen on parvekkeella lämmintä vielä 20 astetta (klo 21). Olisi kyllä ollut syytä käydä kasvimaata kastelemassa, mutta eipä oikein ehtinyt. Huomenna en myöskään ehdi, kun olen koko päivän seurakunnan retkellä. Oma seurakuntani tarjoaa erilaisissa vapaaehtoistoiminnoissa mukana oleville kevätretken matkoineen, ruokineen ja saunomisineen. On oikein mukavaa kun vapaaehtoisia muistetaan.